Kedi Aşıları

Kedi aşıları hakkında merak ettikleriniz

Rönesans Veteriner İzmir 7/24 kedi ve köpekler için aşılama hizmeti alabilmektesiniz. Yavru kediler için aşı programına başlamadan önce kediler 6-8 haftalık olduklarında hem sizin sağlığınız açısından önemli olan dış parazitlerinden ve endo parazitlerinden arındırılmalıdırlar. Bu süre doktor tarafından gerekli hallerde daha öne çekilebilir.

Yavru kediler; annesinin aşılamaları yapılıyor olsada doğum zamanı bazı parazit ve hastalık etkenlerini annesinden süt ve plasenta yolu ile alıp hastalanabilirler. Kedilerden insanlara geçebilecek bazı parazitler mevcuttur. (toksoplazma, toksokara etc. )

Kedilerde viral hastalıklara karşı aşılar

• Herpes virus ( Feline Herpes Virus: FHV ), Calicivirus (Feline Calicivirus: FCV) ve panleukopeni (Feline Panleucopenia: FPL) karşı aşı olan Kedi Karma Aşısı denilen aşı ile aşılanır. Bazı karma aşılarının içerisinden Chlamidya ya karşı bakterinde bulunmakatadır.
  • Feline Leukemia ( kedi lösemiye ) karşı aşı
  • Rabies ( kuduza ) karşı aşı
  • Feline immundeficiency virüs FIV ( kedi aidsine ) karşı aşı
  • Feline infectious Peritonitis ( FIP ) karşı aşı (ülkemizde bulunmuyor)
  • Microsporium spp? (mantar aşısı )

Örnek bir aşılama programı aşağıdaki gibidir. ( Aşılama Programı; kediye, bölgeye, potansiyel risklere göre değişiklik gösterebilir.)

Yavru Kedilerde Aşı Takvimi

YAŞ YAPILAN UYGULAMA
4-8 Haftalık yaşta Genel Kontrol + iç ve dış parazit uygulaması ( 3 ayda 1 tekrarlanır)
8-10 Haftalık yaşta Karma Aşı
9-11 Haftalık yaşta Leukemia Aşısı ( leukemia testi )
10-12 Haftalık yaşta Karma Aşısı ( Tekrarı) + İç ve dış parazit ilacı
12-14 Haftalık yaşta Kuduz Aşısı ( 3 aydan küçüklere yapılmaz)

13-15 Haftalık Yaşta                              Karma aşısı

16-18 Haftalık yaşta                              Mantar Aşısı

26 – …Haftalık yaşta                              FIV Aşısı

Yavru kedilerin aşı programları tamamlandığında aşılar yılda en az  1 kez  paraziter ilaçlamalar ise –

Yetişkin kedilerde Aşı Takvimi

• İç ve dış paraziter uygulama
  • Kedi Karma aşısı ve kuduz
  • Kedi lösemi aşısı
  • Mantar aşısı
  • Fiv Aşısı

Genellikle 1’er doz yeterli olacaktır. Yıllık olarak tekrarlanmalıdır. Paraziter kontrol ise 1 ay ile 3 aylık süreç arasında tekrarlanmalıdır.

KUDUZ AŞISI YAPTIRMAK ZORUNDAMIYIZ ? KEDİ KUDUZ AŞISI YAPTIRMAK ZORUNDAMIYIM? KUDUZ AŞISI YASAL ZORUNLULUK MU ?

Her ülkenin koşulları ve hastalıkları farklıdır. Yurt dışı protokoller ülkemizde geçerli değildir.

Yaslarımıza göre;

Resmi Gazete Tarihi: 18.01.2012 Resmi Gazete Sayısı: 28177

KUDUZ HASTALIĞINDAN KORUNMA VE KUDUZ HASTALIĞI İLE MÜCADELE YÖNETMELİĞİ

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Kimliklendirme, Aşılama, Önleyici Tedbirler

Aşılama

MADDE 9 – 1) Sahipli ya da sahipsiz tüm kedi ve köpeklerin yılda bir defa hastalığa karşı aşılanması ile aşı kayıtlarının tutulması zorunludur. Sahipli ya da sahipsiz tüm kedi ve köpeklerin aşılanması ve aşı kayıtlarının tutulması aşağıdaki hususlar çerçevesinde yapılır:

1. a) Üç aydan büyük köpek ve kedi sahipleri hayvanlarını yılda bir defa hastalığa karşı aşılatmakla yükümlüdür. Aşı uygulamasından önce yapılacak parazit tedavileri ve destekleyici uygulamalara veteriner hekim karar verir. İlk aşı uygulamasından sonra yapılacak rapel aşısı üretici firma aksini belirtmemiş ise yirmi bir gün sonra yapılır. Devam eden yıllarda ise üretici tarafından farklı bir süre belirtilmedikçe yılda bir kere aşı tekrarlanır

Neden aşılar bu kadar Önemli ?

Hem kendi sağlığımız hemde küçük dostlarımızın sağlığı için korunmak her zaman önemlidir. Bazı hastalıkların hem tedavi süreci yorucu ve maddi manevi kilfetlidir. Bazende tüm müdehaleler yetersiz kalıp üzücü sonuçlar doğurabilmektedir. Dünyanın kabul ettiği aşılama insanlar ve havanlar için vazgeçilmezdir.

Sağlıklı hayvan mutlu İnsan !