Kedi Böbrek Yetmezliği

Veteriner hekiminizi böbrek hastalığı konusunda uyaran diğer fiziksel muayene gözlemleri şunları içerir:

• Düşük vücut sıcaklığı
  • Zayıf vücut durumu, kilo kaybı gösteren
  • Aşırı cilt esnekliğinin kaybolması ve kuruma (dehidratasyon) gösteren cansız diş etleri
  • Dağınık bozulmuş mat tüyler
  • Ağız ülseri ile birlikte keskin veya kötü nefes
  • Soluk diş etleri
  • Yüksek kan basıncı ile ilişkili oküler kanama veya körlük (hipertansiyon)

Veteriner hekiminizin böbrek hastalığını test etmek için yapabileceği diğer testler şunlardır:

• Tam kan sayımı (CBC) – CBC, anemi (çok az kırmızı kan hücresi) veya beyaz kan hücrelerinde enfeksiyon, stres veya iltihap ile tutarlı bir yükselme gösterebilir .
  • Elektrolit içeren kimya profili
  • Sediment muayenesi ile idrar tahlili — Bir idrar örneğinin, özellikle herhangi bir tedaviden önce incelenmesi, idrar kalitesini ölçmenin basit ve ekonomik bir yoludur.
  • Antibiyotik Duyarlılığı olan idrar kültürü
  • İdrar proteinine kreatinin oran testi
  • Tanısal görüntüleme – Böbreklerin ve morfolojik yapılarının boyut, şekil ve yapısındakii değişiklikleri ve bunların kanallarını belirlemek için radyografi ( X-ışınları ) ve ultrason kullanılması, acil tedavinin yapılması için ihtiyaç gösterebilir.
  • Enfeksiyöz hastalık testi – Kedi lösemi virüsü (FeLV) ve kedi immün yetmezlik virüsü (FIV) için tüm hasta kedilerin rutin test edilmesi önerilir. Veteriner hekiminiz bulaşıcı hastalıklar arayan başka testler önerebilir.
  • Kan basıncı ölçümü – Kronik böbrek hastalığı olan kedilerde yüksek tansiyon yaygındır.
  • Tiroid testi – Hipertiroidi , böbrek hastalığı belirtilerini taklit edebilir veya maskeleyebilir ve sıklıkla yaşlı kedileri etkiler.
  • Böbrek Örneklemesi

Kronik böbrek Yetmezliği yönetimi

Veteriner hekiminiz, kedinizin nasıl hissettiğine, böbrek hastalığının ciddiyetine ve kedinizin böbrek hastalığına ek olarak başka tıbbi koşullarına sahip olup olmamasına bağlı olarak özel tedavi için yöntemler ve tedaviler geliştirecektir.

Bazı kediler kliniğe yatmadan erken teşhisle evde tedavi için taburcu edilirler, ancak erken dönem böbrek hastalığı olan kedilerin çoğunun serum sıvı desteğine veya yoğun bakıma ihtiyacı olmaz. Kediniz normal şekilde yemek yiyor ve içiyorsa, dehidratasyon su kaybı olmadan, muhtemelen evde bir dizi takviye ve ilaçla reçete edilen ilaçlarla evde kalacak .

Böbrek Yetmezliği evde bakımı:

Böbrek hastalığı olan kedinizin yeterince sıvı alması ve iyi yemek yemesi önemlidir. Kedinizi içmeye teşvik edilmesi için su çeşmeleri, damlama halinde bırakılarak ve sayısız su kaynağının evde bulunmasıyla yapılabilir. Konserve yemeğe su eklemek bazı kediler için uygun olabilir, ancak bazı kediler için uygun olmayabilir.

Kediniz için neyin işe yaradığını bulmak önemlidir. Kedilerin lezzetli bulduğu böbrek dostu bir diyet bulmak biraz deneme yanılma yolu ile olacaktır. Ancak, yapılan araştırmalar ev dietine göre yüksek kaliteli mamaların , diyetin kronik böbrek hastalığını yavaşlatmak için  önemli olduğunu gösterdiği için bu mamaları denemeye değer. Herhangi bir diyet değişikliği yapmadan önce veteriner hekimlerle konuştuğunuzdan danışınız. Veterinerinizle irtibatta kalmalı ve kedinizin hastalığı ilerledikçe sık ziyaretler yapmalısınız.

Kronik böbrek hastalığı prognozu / ilerlemesi

Kediler, erken böbrek hastalığının tanısından sonra yıllarca yaşayabilir, böylelikle dekompansasyonu engeller. SDMA gibi böbrek fonksiyonları için yeni biomarker keşfi, diğer kan değerleri değişmeden önce böbrek hastalığının erken tanınmasını sağlar ve erken müdahale ve böbrek bakımı 4 ve koruma için eşsiz bir ön veri oluşturur.

Herhangi bir sorunuz veya endişeniz varsa, veterinerinizi her zaman ziyaret etmeli veya aramalısınız – evcil hayvanlarınızın sağlığını ve iyiliğini sağlamak için en iyi kaynağınız Veteriner Hekiminizdir..

Rönesans Veteriner izmir in; kedi severleri bilgi ve bilinçlendirmek için yazdığı bir blog yazısıdır.

Sayfalar: 1 2