Kedilerin Fip Hastalığı

Kedi fip hastalığı belki de en korkulan hastalıklarından birisidir etken Corona virüstür. Bu virüsün mutant olarak farklılaşması ile kedimizin fip hastalığına yakalanmasına sebebiyet verir. Corona virüsü kedilerin bağırsaklarında normal olarak bulunabilir. Hassas olmayan kedilerde hastalık yapmaz. Ancak duyarlı bir kediye rastladığında ve mutasyona uğradığında FIP hastalığı oluşturur.

Fip Hastalığı köpeklere ya da insana bulaşır mı?

Köpeklere ya da insanlara virüs bulaşsa dahi FIP hastalığını oluşturamaz. Fip hastalığı teşhis edilen bir kedi, FIP hastalığını başka bir kediyede bulaştıramaz, bulaştırabileceği tek şey corona virüstür.

Fip ( kedi corona ) Hastalığı nasıl bulaşır?

Kaka ile bulaşmış kum kapları aynı tuvaletin birden fazla kedi tarafından kullanılması ile bulaşır. Evimizdeki kediler genellikle kendilerinin temizlerken etkeni ağızdan alırlar.

Fip Hastalığın belirtileri nelerdir?

İki çeşit tipi mevcuttur kuru ve yaş olmak üzere

• Kuru Forum: kilo kaybı sarılık iştahsızlık gözlerde ve burunda akıntı halsizlik ishal dalgalı ateş hiper Estesi mevcuttur
  • Yaş formu: halsizdi keyifsizlik zaman zaman iştahsızlık ishal karında şişkinlik nefes almada güçlük gözlerde akıntı zayıflık
Fip Hastalığının teşhisi nasıl yapılıyor?

Kedilerin Fip hastalığının formuna göre teşhisi için bir çok yöntem birlikte kullanılmaktadır. Bunun için kan tahlili, corona virüsü testleri, laboratuvar testi, imamın florasan test, PCR kullanılmaktadır.

Fip Hastalığının tedavisi ?

Hastalıktan etkilenen organlara yönelik rahatlatıcı tedaviler, bunun yanı sıra formuna göre yapılacak tedavi ve girişimler mevcuttur. Viral etkenlere karşı bir takım bağışıklık sistemi düzenleyiciler, bir takım antiviral ilaçlar, sistemi desteklemek ve iyileştirmek için serum ve vitamin uygulamalarında tedavi ye eklenir fakat daha araştırılan bir çoğu ilaç mevcuttur ama kesin bir tedavisi ve hastalığı iyileştirmek tamamen şu an için mümkün değildir.

Kedimi Fip hastalığına karşı nasıl korurum?

Fip hastalığı’na karşı geliştirilmiş bir aşı mevcuttur. Koruyuculuk oranı %60 ila 70 arasında değişmektedir fakat Türkiye’de bu aşı bulunmamaktadır. Kedimizi iyi beslemeli diğer parazitler ve viral etkenlere karşı aşılatmalı, düzenli sağlık kontrollerini ihmal etmemelisiniz.