Köpek Kısırlaştırma Neden ? Nasıl ? Yapılmalı mı?

Köpek kısırlaştırma ; köpek sahiplerinin evcil hayvanını çağdaş ve huzurlu bir şekilde bakabilmeleri için sosyal sorumluklarından biridir. Köpek kısırlaştırma gerekli mi? Köpeklerin kısırlaştırılmadan bakılabilir mi? Köpek kısırlaştırma fiyatı ne kadar ? gibi bir takım sorularıda hemen akıllara gelebiliyor.İşte evde beslediğiniz köpeklerimizin kısırlaştırılması ile ilgili merak ettiğikleriniz bazıları,

Kısırlaştırma ve Kastrasyon Arasındaki Fark Nedir?

Bir köpeğe kısırlaştırma yapmak, dişi köpeğin üreme organlarının çıkarılmasını, kastrasyon ise erkekler için yapılan prosedürünü ifade eder.

Bir dişi köpek kısırlaştırılacağı zaman, genellikle veteriner hekim onun yumurtalıklarını ve rahimi de alarak işlemi gerçekleştirir. kısırlaştırma dişi bir köpeğin üremesini engeller ve kızgınlık döngüsünü ortadan kaldırır. Tipik olarak, üreme içgüdülerine ilişkin davranışlar sona erecektir, ancak bu her köpek için her zaman geçerli değildir.

Kısırlaştırma prosedürü aynı zamanda

bir yumurtalık çıkırtılarak rahim ile birlikte alınabilir. Yada her iki yumurta çıkarılarkta yapılabilir. Rönesans veteriner olarak rahim ve yumurtalıkları tamamen çıkartarak özel bir cihaz ile kanamasız olarak kısırlaştırma amellyatını yapıyoruz.

Bir erkek köpeği kısırlaştırırken, hem testisler hem de bunlarla ilişkili yapılar kaldırılır. Bu prosedür aynı zamanda hadım etme olarak da bilinir. Kısırlaştırma, üreme kabiliyeti olmayan ama bir erkek olarak kalacak köpeği oluşturur, ancak üreme içgüdülerine ilişkin herhangi bir davranış, istek hareketleri genellikle kesilir – Ancak bu hareketler her zaman kalkmaz, bu köpeğin yaşına ve diğer faktörlere bağlı olabilir.

Erkek köpekler için vazektomi ( testislerden sperm ileten tüplerin kesilmesi) gibi alternatif prosedürler mevcuttur, fakat yaygın olarak yapılmamaktadır.

Neden kısırlaştırma yada kastrasyon?

Ülkenin dört bir yanındaki hayvan barınakları istenmeyen köpek yavruları ve köpeklerle doludur. Aşırı miktardaki bu canların çok azı ev bulabilmektedir.

kısırlaştırma ve kastrasyon, istenmeyen hayvan sayısını azaltır ve bu da istenmeyen hayvan sayısını veya barınağa giren veya kurtarılan başıboş hayvan sayısını azaltmaya yardımcı olur. Barınaklarda ve sokakta sıcak bir el ve güvenli bir yuva bulmak çok zor olabiliyor.

Bu kısırlaştırma ameliyatı aynı zamanda bir köpeğin daha sağlıklı ve daha uzun bir yaşam sürmesine yardımcı olabilecek birçok avantaja da sahiptir ve davranışsal sorunları azaltabilir. Örneğin dişi köpeği kısırlaştırma meme kanseri ve uterusla ilgili birçok hastalığıda ortadan kaldırabilir.

Kastrasyon , testis kanseri gelişmesini engellemeye yardımcı olur , Kısırlaştırılmış erkek köpekler ayrıca genellikle daha az agresifdir ve evden kaçma olasılığı daha düşüktür. Bu onların güvende olmalarını sağlar çünkü kavgaya girmeleri veya araba çarpmaları olasılığı daha az olasıdır.

Öte yandan, prostat kanseri ve bazı ortopedik koşullar gibi bazı hastalıklar, kastre veya kısırlaştırılmış köpeklerde biraz daha yaygındır. Bununla birlikte, çoğu evcil hayvan ebeveynleri için, köpeklerini kastrqasyon ve kısırlaştırmanın artıları eksilerini ağır basar.

Köpeğinizi Ne Zaman Kastre Etmeli veya Kısırlaştırmalısınız?

Kastrasyon veya kısırlaştırmak için kullanılan geleneksel yaşın 4 ila 6 ay arasında olmasına rağmen, hekim uyugun gördüğünde 2 aylıkkaderkende ameliyat yapılabilir. Bununla birlikte, “her bir mal sahibi kendi özel koşullarını veterinerler ile görüşüp doğru zamanı belirleyebilir. Kastrasyon ve kısırlaştırmanın zamanlamasını çeşitli faktörler etkileyebilir.

Örneğin, köpeğin cinsi bir fark yaratabilir. Araştırmalar, daha büyük köpek ırklarının, küçük ırklara göre biraz geç olgunlaşma eğiliminde olduğunu göstermiştir. Bu hayvanın yaşam durumu da dikkate alınabilir.

Örneğin, aynı eve giren bir erkek ve dişi, dişi kızgınlığa girmeden önce kısırlaştırılmalı ve Öte yandan, köpek yavrusu evde yaşayan tek köpek ise, kısırlaştırmak veya kısırlaştırmak için daha az aciliyeti vardır .

Veteriner hekimlerin çoğu ilk kızgınlık döngüsünden önce dişi bir köpeğe ameliyat önerir . Bu değişebilir ancak 5 ila 10 aylık arasında bir yerde görülür. İlk kızgınlıktan önce kısırlştırma yapmak, meme kanseri gelişme riskini büyük ölçüde azaltır .

Erkek köpekler için yetişkin büyüklüğü önemli bir faktördür. Küçük ve orta boy erkek köpekler genellikle daha erken ameliyat edilir – yaklaşık 6 aylıkken – veterineriniz dev bir cins köpek yavrusu kısırlaştırılmadan bir yıl veya daha önce olana kadar beklemeyi önerebilir.

Evcil hayvanın sahibi aynı zamanda tam bir tıbbi geçmiş sağlamalıdır, Kısırlaştırma ameliyatı genel anestezide yapılan ciddi bir cerrahi prosedürdür.Köpeğin sağlık ile ilgili problem oluşturabilecek bir takım gözlemleride veteriner hekime anamnez olarak aktarması önemli bir ipucudur.

Kısırlaştırma ve Kastrasyon Cerrahisinden Sonraki Bakım

• İyileşme döneminde köpeği diğer hayvanların içinde ve dışında tutun.
  • Ameliyattan 2 hafta sonrasına kadar köpeğin etrafta koşmasına ve eşyaları atlamasına izin vermeyin veya veterinerin önerirse
  •  Veteriner tarafından önerildiği gibi bir Elizabeth Collar  (“Kafaya takılan plastik huni” olarak bilinir) veya başka yöntemler kullanarak köpeğin kesi alanlarını yalamadığından emin olun .
  • İyileşmesini sağlamak için her gün insizyonu kontrol edin. Kızarıklık, şişme, akıntı veya kötü koku varsa hemen veterinerinize başvurun.
  • Ameliyattan sonra en az 10 gün köpeği yıkamayın.
  • Köpeğiniz rahatsız, uyuşuk, daha az yiyor, kusuyor veya ishal varsa veterineri arayın.

Veteriner hekiminiz ile ağrı yönetimi için ilaç gerekip gerekmediğini sorun.

Ağrı kesici gerekebilir veya gerekmeyebilir, ancak el altında olması en iyisidir

Bir köpeğin iyileştiğini ölçmenin iyi bir yolu, eğer köpek oynayabilecek kadar konforlu ve enerjikse, muhtemelen iyi durumdadır.

Ancak, hareketli bir köpek, tamamen iyileşmeden önce etrafta koşmasına izin vereceğiniz anlamına gelmez. Her zaman ki gibi hissetmesi, köpeğinizin iyileşme yolunda olduğunun kanıtıdır.

Kastrasyon ve Kısırlaştırma Ameliyatı Riskli midir?

Veteriner hekimlerin en sık yaptığı ameliyat kısırlaştırmadır ve yaygın ameliyatlardır, ancak ameliyat geçiren hayvanlar ve genel anestezi ile ilgili her zaman belirli bir risk derecesi vardır.

Ameliyattan önce genel sağlıklarını korumak için köpeklere kapsamlı bir fizik muayene yaptırılmalıdır, Köpeğin altta yatan sağlık sorunları olmadığını temin etmek için kan tahlili önerilebilir. Karaciğer ve böbrek sorunları ve kalp üfürümlerinin daha fazla araştırılması gerekebileceği bilinmelidir.

Kısırlaştırma ve Kastrasyon Prosedürleri Hakkında Bazı Kavram Yanılgıları Nelerdir?

kastrasyon ve kısırlaştırmak köpekleri hakkında bazı yanlış anlaşılmalar devam etmektedir. En popüler inançlardan biri, sterilize edilmiş bir köpeğin yağlanacağıdır. Doğru değil, köpek sahipleri uygun miktarda egzersiz ve köpek maması sağladıkları sürece , bu olmaz.

Köpekler kısırlaştırıldıktan sonra daha az kaloriye (yaklaşık yüzde 20 oranında) ihtiyaç duyarlar, ancak diyetlerini uygun şekilde değiştirmek ve aktif tutmak kilo alımını önler.

Başka bir yanılgı, köpeğe kısırlaştırmak, köpeğin kişiliğini değiştirecektir. Bu da doğru değil.  Davranışlarını hiç değiştirmemeliydi ancak Herhangi bir şey varsa, evin içinde işaretleme gibi istenmeyen davranışların durmasına yardımcı olabilir.

Köpek Kısırlaştırma Fiyatı veya Ücreti Nedir?

Bir köpeğe kısırlaştırmanın maliyeti, köpeğin büyüklüğünün yanı sıra coğrafi alana göre de büyük farklılıklar gösterir. Ameliyat için 500 – 1000 tl ücret alınmaktadır. Düşük maliyetli bir klinik 500 tl gaz anestezisi kullanan, köpeğin ve sizin yararınıza konforu arttıran özel kısırlaştırma cihazına sahip olan yerler de rakam daha da yukarılara çıkabilir.

Rönesans veterinerde biz gaz anestezisi ve özel kanamasız ameliyat cihazı ile  gerektiğinde önceden tahlil ve tetkikler yaparak ameliyat yapıyoruz. Hastalarımız konforlu bir süreç geçiriyorlar..

Sokak Hayvanlarının kısırlaştırılması:

Belediyelerde kısırlaştırma ücretsiz bir şekilde sokak hayvanlarına uygulanmaktadır. Kısırlaştırılan köpeklerin kulaklarına plastık bir küpe zımbalanarak kayılara geçirilir. Kontrolsüz aşılamaları yapılmayan bir çok sokak köpekleri, bu merkezlerde kısırlaştırıldıktan sonra bulunduğu sokağa ya da barınağa gönderilebilirler.

Özel şartlarda da ev hayvanlarına gösterilen ilgi ve teçhizatla özel kliniklerde de ücret karşılığı kısırlaştırma yaptırılabilir. Bir çok yardımsever ücret sponsorluğunda bunu sokak hayvanlarına sağlamaktadır