Köpeklerde Gençlik Hastalığı

Köpekler Gençlik Hastalığı Nedir ?

Köpek gençlik hastalığı (distemper) yavru köpeklerin solunum mide-bağırsak ve sinir sistemlerine saldıran bir virüsün yol açtığı bulaşıcı ve ciddi bir hastalıktır.

Köpek Gençlik Hastalığı Nasıl Bulaşır?

Köpek yavruları ve köpekler enfekte olmuş bir köpek veya vahşi hayvandan gelen virüse hava yoluyla maruz kalma (hapşırma veya öksürme yoluyla) sonucu enfekte olurlar. Virüs aynı zamanda paylaşılan yiyecek ve su kapları ve ekipmanları ile de bulaşabilir. Virüs bulaşmış köpekler aylarca virüsü bulaştırabilir ve ana köpekler virüsü plasenta üzerinden yavrularına geçirebilirler.

Köpek Gençlik Hastalığının Belirtileri Nelerdir ?

Gençlik hastalığının başlangıç ​​safhalarında başlıca belirtiler arasında yüksek ateş (≥39.7 ° C), kızaran gözler ve burun ve gözlerden gelen sulu bir akıntı bulunur.  Daha sonra ateş, burun akıntısı, öksürük, uyuşukluk, iştah azalması ve kusma gelişirler. Virüs sinir sistemine saldırırken, enfekte köpekler dönme davranışı, baş eğimi, kas titreme, çene çiğneme hareketleri ve salya artışı, nöbetler ve kısmi veya tamamen felç gelişebilir. Virüs aynı zamanda ayak pedlerinin koyulaşmasına ve sertleşmesine neden olabilir ve bu da “sert ped hastalığı” olarak adlandırılmasına neden olur. Bu semptomların 1-2 si ya da hepsi birlikte de görülebilir.

veteriner izmir

Gençlik Hastalığı Teşhisi Nasıl Koyulur?

Köpeklerin gençlik hastalığı, ilk evrelerinde bağışıklık sisteminde işlev gören beyaz kan hücreleri (lenfopeni) azaltılmış lenfosit sayısını ortaya çıkarabilen biyokimyasal testler ve idrar tahlilleri teşhisi konur . Serolojik olarak testler ile pozitif tanısı konabilir. Saç derisi, burun mukozası ve ayak tabanı epitelyumu antikorlar için de test edilebilir.

Köpek Gençlik Hastalığı Tedavisi ve İlacı Var mıdır?

Ne yazık ki, köpek distemper için hiçbir özel bir tedavi yoktur. Bu nedenle hastalık tedavisinde semptomların hafifletilmesi üzerinde durulmaktadır. Hayvan iyi hale gelmesi için damar içi destekleyici sıvılar verilebilir. Gözlerden ve burundan çıkan sekresyon düzenli olarak temizlenmelidir. İkincil bir bakteriyel enfeksiyonun neden olduğu semptomları kontrol etmek için antibiyotikler kullanılabilir ve konvülsiyonları ve nöbetleri kontrol etmek için yatıştırıcı ilaçlar gerekli olabilir. Hastalığın tedavisinde bazı antiviraller ve özel kan serumları tedaviye yardımcı olur. Rönesans Veteriner İzmir 7 gün 24 saat özel tedaviler ile çoğu hastasını iyi hale getirebilmiştir. Geniş ve özel tedavi seçenekleri için kliniğimizi ziyaret ediniz. Detaylı bilgi için tıklayın!

Gençlik Hastalığından Korunmak

Köpek distemperi için en iyi önleme, rutin aşılar ve enfekte hayvanların derhal izole edilmesidir. Özellikle hastalığa duyarlı olduklarından, yeni doğan yavruları maruz kalmaya karşı korumak için özel dikkat gösterilmelidir.

Köpek Gençlik Hastalığı İnsana ve Çocuğa Geçer mi?

Bu hastalık köpek familyasına ait olmakla birlikte insana bulaşıcılığı bildirilmemiştir.

Tedavi ve daha fazlası için burayı tıklatın!